Menu

Dane kontaktowe

ZESPÓŁ OŚWIATOWY W BOROWIU

PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA im. Aleksandra Sasimowskiego
PUBLICZNE PRZEDSZKOLE "Jaś i Małgosia"

ul. Aleksandra Sasimowskiego 3,
08-412 Borowie

☎️ tel. 25 685 90 91
📠fax. 25 685 90 91
📭 gimbor1@wp.pl

W szkole podstawowej

• wycieczka do Torunia

Dwudniowa wycieczka do Torunia i okolic

W dniach 19 – 20 maja 42 uczniów klas IIa, IIb, IIIa i IIIb wraz z wychowawczyniami p. Anną Borkowską, p. Agnieszką Bany, p. Dorotą Grzegrzółka i p. Małgorzatą Sałasińską udało się na dwudniową wycieczkę pod hasłem „Toruń – miasto piernika i Kopernika”. Pomimo bardzo wczesnej pory wyjazdu wszystkie dzieci stawiły się punktualnie o godzinie 6, bardzo podekscytowane i tryskające humorami.

Pierwszym punktem naszej wycieczki był Solec Kujawski a w nim Park Dinozaurów.

Cóż to były za atrakcje! Pogoda była przepiękna, humory dopisywały. Dzieci spacerowały ścieżką dydaktyczną z ponad setką modeli dinozaurów w skali 1:1. O życiu w erze mezozoicznej, czyli erze dinozaurów opowiadała pani przewodnik. Dzieci podziwiały również najnowszą atrakcję „Polska w miniaturze” - to 21 miniatur zabytkowych budowli, które wykonane zostały z niezwykłą starannością i dbałością o szczegóły. Następnie dzieci odwiedziły Muzeum Ziemi i Jurajskie ogrody oraz obejrzały film w kinie 5D. Na koniec czekały nas szaleństwa w Parku Rozrywki. Dreszczyk emocji na Statku Pirackim, zawrót głowy na karuzelach łańcuchowych, ekstremalne doznania na family coasterze, dmuchane zjeżdżalnie i euro-bungee, plac zabaw a na nim huśtawki, „pająki”, zjeżdżalnie i wiele innych atrakcji.

Z Solca Kujawskiego udaliśmy się do Torunia do żywego Muzeum Piernika. Tam w magiczny sposób dzieci przeniosły się do średniowiecza, w którym – pod okiem Mistrza piernikarskiego i kupców poznały wszelkie rytuały związane z wypiekiem piernika. Własnoręcznie przygotowały ciasto, by później, przy użyciu drewnianych form, wypiec z niego toruńskie specjały. Każdy otrzymał na pamiątkę wykonany przez siebie piernik. Z muzeum udaliśmy się na obiadokolację, a potem na nocleg. Dla wielu dzieci była to pierwsza noc bez rodziców, ale były bardzo dzielne. Pomimo tylu wrażeń zmęczenie wzięło górę i prawie wszystkie dzieci o godzinie 22 spały już głębokim snem.

Następnego dnia, po zjedzeniu pysznego, bardzo urozmaiconego śniadania, udaliśmy się do Planetarium. Dzieci obejrzały seans „Wirująca Ziemia”, z którego zdobyły podstawowe informacje związane z ruchem wirowym oraz obiegowym Ziemi: zjawisko dnia i nocy oraz następstwo pór roku. Jak zmienia się wygląd nieba i układ gwiazdozbiorów w ciągu roku, jaką rolę pełni Gwiazda Polarna oraz skąd biorą się fazy Księżyca. Jak długo trwa doba oraz rok na innych planetach, różnice między Ziemią a innymi planetami Układu Słonecznego.

Dla wszystkich dzieci były to niezwykłe i niezapomniane wrażenia.

Po wizycie w Planetarium udaliśmy się pod Pomnik Mikołaja Kopernika, gdzie spotkaliśmy się z panią przewodnik, która oprowadziła nas po ciekawych miejscach w Toruniu. Widzieliśmy Zespół Staromiejski, ruiny Zamku Krzyżackiego, Ratusz Staromiejski, rynek, zwiedziliśmy wewnątrz dom Mikołaja Kopernika oraz kościół, gdzie został ochrzczony, spichlerze, Krzywą wieżę i wiele innych atrakcji. Po tak intensywnym dniu udaliśmy się na lody. Był też czas na zakup pamiątek i pierników. Wreszcie nadeszła pora pożegnania z Toruniem, ale to jeszcze nie był koniec atrakcji. Z Torunia pojechaliśmy do Ciechocinka. Tam zobaczyliśmy przepiękny kwiatowy zegar, pospacerowaliśmy wzdłuż tężni, zakupiliśmy pamiątki i zjedliśmy obiad.

Wreszcie nadszedł czas na powrót do domu. W drodze powrotnej utrwaliliśmy sobie wiele zdobytych informacji i dzieliliśmy się wrażeniami.

Szczęśliwi uczniowie z planami na kolejne jeszcze dłuższe wycieczki wrócili do domu, a wspomnienia będą im towarzyszyć jeszcze przez długie lata.